10 Etica în publicitate – putere și influență în teenvertising
Organizator
ISCOADA
Data
21 Octombrie, ora 19.00
Loc
Teatrul Național București, Sala Rotonda
Durată
2 ore
Teme de discuție
Dialogul va adresa felul în care industria de advertising abordează tineri influenceri pe social media cu scopul de a promova și vinde diverse produse care se adresează aceluiași public-țintă de adolescenți și pre-adolescenți – un segment demografic nou și ofertant pentru piață în general, și pentru cea online în particular.
Multiple studii vorbesc despre pericolul imersării și dependenței adolescenților de rețelele sociale, dar faptul că sunt instrumentalizați de industria de advertising ca nouă piață de desfacere are implicații mult mai profunde. Cât de etică este abordarea industriei? Ce rol joacă manipularea grafică în acest fenomen economic și socio-cultural fără precedent? Și care ar fi posibilele soluții de educare a adolescenților în descifrarea acestor noi practici?
Monica Jitariuc, consultantă de comunicare, + 24 de ani de experiență în domeniu. Muncește alături de companii, instituții publice și ONG și de liderii acestora pentru o comunicare transparentă, etică și contemporană. O preocupă impactul noilor tehnologii în viața noastră.
George Bonea
publicitar, autor publicat și doctorand preocupat de relația dintre oraș și reclame
Dan Stănescu
Fondator și director de creație la glitch, studio de comunicare specializat în proiecte cu miză și meaning din artă & cultură, social, sustenabilitate sau comercial. Fost copywriter, actual custode la biblioteca glitch, împarte pasiunea pentru idei și scris cu o obsesie pentru craft și design, și nu pierde nicio ocazie să se implice în proiecte cu potențial de mai bine.
Maria Zvînca
creatoare de conținut online
Victor Dobre
om de agenție și reprezentant al asociației industriei de publicitate (IAA România), membru în Consiliul Român pentru Publicitate și contributor în UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din România). Preocupat de viitorul comunicării, încearcă să contribuie fără să uite greșelile trecutului.
10 Etica în publicitate – putere și influență în teenvertising
Organizator
ISCOADA
Data
21 Octombrie, ora 19.00
Loc
Teatrul Național București, Sala Rotonda
Durată
2 ore
Teme de discuție
Dialogul va adresa felul în care industria de advertising abordează tineri influenceri pe social media cu scopul de a promova și vinde diverse produse care se adresează aceluiași public-țintă de adolescenți și pre-adolescenți – un segment demografic nou și ofertant pentru piață în general, și pentru cea online în particular.
Multiple studii vorbesc despre pericolul imersării și dependenței adolescenților de rețelele sociale, dar faptul că sunt instrumentalizați de industria de advertising ca nouă piață de desfacere are implicații mult mai profunde. Cât de etică este abordarea industriei? Ce rol joacă manipularea grafică în acest fenomen economic și socio-cultural fără precedent? Și care ar fi posibilele soluții de educare a adolescenților în descifrarea acestor noi practici?